Followers

Saturday, January 1, 2011

Sambutan Tahun Baru





Alhamdulillah, 2011 sudah datang dan saya masih diberikan peluang untuk menikmatinya. Terima kasih Allah =).

Sememangnya semalam terdapat sambutan di setiap tempat including Yong Peng. Saya tak tau macam mana sambutan tu berjalan tapi saya nampak dataran dia dah penuh dengan gerai, kerusi dan pentas. Ada tempat mempersembahkan band-band untuk membuat persembahan.

Tak kisahlah macam mana pun orang ramai sambut tahun baru ni, tapi berbaloikah sambutan sebegini rupa? Apa yang diorang dapat? Saya tak tahu sebab saya tak pernah ikut sambutan begitu. Mungkin mereka dapat tambah kenalan baru, tak pun mungkin mereka dapat rasakan kemeriahan sambutan tahun baru seperti di barat selalu lakukan. Terpulang pada diri masing-masing, saya sekadar bertanya pada diri sendiri. 

Sedang bertanya soalan-soalan sebegitu pada diri sendiri, saya dapat mms dari dua orang sahabat saya. 

Cik Fasihah dan Cik Izaty

Wahaha..sangat cemburu! Mereka berada di Masjid Negara, pun sedang sambut tahun baru juga. Maaf eh, fibi tak dapat join atas alasan jauh. Ekeke.

Mereka mengikuti Program Bina Insan di malam tahun baru ini. Ada banyak aktiviti yang bermanfaat disajikan  kepada para peserta. Tengok saja aturcara tahu untungnya mereka yang dapat pergi.

Tapi yang sambut kat rumah pun tak kurang ruginya. Menghabiskan masa bersama keluarga tidak pernah merugikan tau. Lagi-lagi dapat tengok muka mak ayah, dapat pahala. Hehe. 

Kesimpulannya, macam mana anda nak sambut tahun baru terpulang kepada diri masing-masing. Lain orang lain tastenya. As long as dia tak memudaratkan diri, keluarga dan masyarakat baguslah. Tapi bukankah lagi bagus kalau kita menyambutnya dengan memanjatkan kesyukuran kepada Nya?

P/s : Hitung hari nak praktikal.


9 comments:

TunTeja said...

selamat tahun baru qila!!!

kemsalam kat mak abah ea ;)

kat bos sekali :p

insyirah said...

nak kim slm kat bos gak..hehe..qilah..slmt thun baru!!

3yd@ said...

epy new year..

anisyud_01 said...

selamat tahun baru qila!!!

kemsalam kat mak abah ea ;)

kat bos sekali :p

*like comment TT~
=p

Ila Aqilah said...

happy new year kawan2..
haha..
ya salam akan disampaikan ;)

~An-nur~ said...

haha ;p
tu je ;p
syg bi.

Ila Aqilah said...

sayang ruby juga =)

abbymira said...

selamat tahun baru fibi..semoga tahun ni lebih baik dari tahun lepas..

Ila Aqilah said...

thanx abby =)