Followers

Monday, February 28, 2011

Hargailah...

Sedang selak-selak majalah kat al-Jawaher, terbaca satu artikel dan tertarik dengan rangkap ini.



Rasanya, bukan sahaja seorang isteri, kaum wanita lain baik kanak-kanak, kawan dan semua yang ada title 'wanita' suka dihargai. Memang betul, tak perlu hadiah-hadiah yang mahal. Cukup sekadar ucapan tanda penghargaan.

Apabila seorang wanita mula memegang tanggungjawab sebagai seorang isteri juga seorang ibu, dialah orang yang paling seronok berbakti kepada rumah tangga. Lagi jika hasil baktinya dihargai atau dirai. Inilah fitrah yang Allah jadikan kepada insan yang bergelar wanita. Selepas berkahwin, semua masanya dihabiskan bersama keluarga. Bagi mereka keluargalah segalanya..suami dan anak-anak..

Bagi mereka yang punya ibu, jangan lupa hargai ibu kamu. Ibu tak pernah lupakan kita walau sesaat pun. Ucaplah sekurang-kurangnya terima kasih. Dia mesti touchinglah! Terima kasih mak..isk..;(

Dan bagi yang sudah beristeri, jangan lupa hargai pengorbanan isteri kamu. Bagi seorang isteri, suamilah segala-galanya. Jadi sila setia ya! Thee..


Motif letak gambar ni, takde motif pun. Haha. Cuma kami dah dengar hal ehwal rumah tangga ni a.k.a kursus kahwin dan kami mengaku, penghargaan itu penting sebab kami golongan wanita =)

Sekian. 

P/s : Isteri amanah dari Allah.

2 comments:

mira mir said...

wa... musim kursus kawin ^^
tul tu kak qilah, wlu sikit penghargaan, sesungai air mata turun you

Ila Aqilah said...

kan mira? bukan kata sesungai, selaut pun tak mustahil you! haha

cepat balik malaysia, turn mira plak amik kursus kawen ;)