Followers

Tuesday, February 15, 2011

Cik Non Cik Printer

Dalam jangka masa seminggu ni, Cik Non a.k.a Cik Printer saya asyik meragam. Kejap sihat kejap demam. Adeh!

Hari itu, elok je saya guna Cik Non print isi-isi penting untuk fail praktikum saya. Tiba-tiba, Cik Maziah kawan saya yang sangat comel mahu guna printer. Jadi bagi laluan kat dia jap, tapi dan dan tulah tak boleh nak print. Tiba-tiba je.  Puas saya cuba print banyak kali tapi kertas tak mau masuk print. 

Maka Cik Maziah membuat kesimpulan awal, "Roller dia rosak ni qilah." 

Sambil tersenyum dengan sabar saya menjawab, "Mungkin kot, Cik Non penat ni. Ok kita stop bagi dia rest jap."

Esok, dengan penuh harapan saya try guna Cik Non. Isk. Still tak boleh. Risau ni. Cik Non kena masuk klinik macam kawan dia Cik Can (printer Zaila). 

Jadi petang esoknya saya hantar Cik Non pergi klinik. Sampai di klinik, dengan excitednya saya menceritakan masalah Cik Non yang tak mahu bagi kertas masuk print. Doktor itu mendengar dengan penuh teliti. Habis je dengar cerita saya, doktor pun cek Cik Non. Dengan senangnya, dia kata "Oh, ini senang saje" sambil itu dia mengeluarkan PEN yang terdapat dalam ruang isi kerta. Alah! 

Persoalannya, macam mana pen tu boleh ada dalam printer? Pen siapa? Wahahaha..Malu kejap. Tapi pas tu sambil tahan malu, saya suruh doktor pasang tabung pada badan Cik Non. Setel untuk hari itu. Terima kasih eh Encik Bos.


Saya tenang dan bangga menggunakan Cik Non sampai hari ini. Cik Non meragam lagi. Warna hitam tak mahu keluar dari tabung. Warna hitam dah la warna penting. Banyak cara saya cuba untuk pulihkan keadaan Cik Non tapi masih macam itu. 

Takpelah, mungkin Cik Non ada masalah dalaman. Saya bagi Cik Non rehat untuk beberapa hari. Semoga cepat sembuh Cik Non. Huhu

P/s : Miss printer please be good to me, at least for a year.

10 comments:

zairy said...

sekali printer dh jadi bekas pensl da....

nsib bek x jdi tabung duit....

Aziwan88 said...

qila ambik printer dr kedai ngn siapa ye??ahem~~~

tqa hamzah said...

ahahhaa...ksian k0..len kli tnye org yg expert tntang prnter k...refer 2 me..hahahha...lg2 [rinter yg dh ad "tabung"hehehehe...

NIA said...

hahaha.tetiba kan ada pen dalam printer.kakaka~

p/s: semoga cik non kak qilah cepat sembuh~!

Ila Aqilah said...

jer jadi tabung duit pun style gak kan? haha

Ila Aqilah said...

wan, perlu ke qilah bgtau lagi..=)

Ila Aqilah said...

tu la..tak taula salah maziah ke salah akak..haha
thanx izzati =)

izatyabdulrahman said...
This comment has been removed by the author.
Izaty said...

cik printer, be nice ya ;))
smoga urusan kamu dipermudahkan wahai shbat ;)

Ila Aqilah said...

thanx sahabat =)
amiiin..