Followers

Wednesday, June 1, 2011

Tidak Pada Rokok

Assalammualaikum
Salam Sejahtera

Semalam baca kat entri Anis Syuhada, baru tau semalam merupakan Hari Tanpa Tembakau Sedunia. Memang tak tau pun sebelum ni pasal hari semalam.  Mungkin saya bukan seorang perokok, jadi apa saya kisah. Huhu.

Kalau nak diikutkan, kita kena kisah. Sebab sekeliling kita tak semua tak merokok. Kesan kepada mereka yang menghidu asap rokok berganda lagi teruk daripada mereka yang merokok. Jadi, kena kisah tak? Haruslah! Tak kesian ke kat kami ;(

Ayah saya seorang perokok. Tapi tu dulu. Bila dia nak merokok, dia tak akan merokok depan kami adik beradik. Dia akan merokok kat luar rumah. Sekarang ayah dah tak merokok lagi. Tiba-tiba dia berhenti merokok. Tak de buat announcement pape alih-alih dah kata tak nak pada merokok. Terkejut, tapi seronok. Hehe. Tapi seksa nak berhenti tu hanya dia je yang rasa. Huhu. Tapi berbaloi pe. Tahniah Ayah!


*nak suh ayah wat wallpaper gambar ni*
theee..mak jelesh tak?


Apa yang saya nak sampaikan kat sini, di mana ada kemahuan, di situ ada jalan. Di mana ada semangat yang kuat di situ ada jalan yang terang (memandai je). Hehe

Tak nak membebel banyak, masing-masing pun dah tau efek rokok baik kepada perokok mahu pun kepada bukan perokok. Tapi kalau rasa nak tau lagi, ce baca link ni. Mane tau kot-kot pas baca terus terdetik nak berhenti. Hidayah kat mana-mana Allah boleh bagi. =)

P/s : Yes, u can dear =)

4 comments:

anisyud_01 said...

cool..
macam ayah ak juga..
sama..
cuma ak tak ada gambar pose mcm kamu
hehe..
_anda mampu merubahnya_
p/s:sweet la nota kaki kamu..(^_^)

Ila Aqilah said...

see..ayah-ayah kite mmg hebat kan? thee..kagum! Boleh je kalau ayah ko nak wallpaper gambar atas tu..hahaha..
p/s : ^_^

ahsfantasy24 said...

katakan TIDAK kepada rokok!
huhu dlu mse muda2 abah perokok gak,
tp ntah ape yg mak ckp, abah da bnti,
hehhehehe~

Ila Aqilah said...

hehe..pandai mak pujuk :)