Followers

Saturday, March 13, 2010

Telur Masak Kicap

Semalam bermulanya cuti mid-semku. Say hurrraaayyyy! Sesampai sahaja di rumah, nenek mintak telur masak kicap..nyum3..Mak cakap nenek tak ada selera makan, so dengan rasa senang hatinya, saya tunaikan permintaan nenek. Jom3! Kita belajar masak ,walhal senang je menu ni..haha..tapi tak kira, nak ajar gak!

Bahan:
2 biji telur ayam
3 biji cili siap dihiris
1/2 biji bawang besar siap dihiris
sedikit minyak
kicap sesedap rasa

Cara memasak :
1. Panaskan minyak dalam kuali beberapa minit.
2. Kemudian masukkan semua bawang dan cili
3. Gaulkan bawang dan cili dan masukkan telur.
4. Biarkan sehingga telur ayam seakan-akan masak. Tapi jangan biarkan sampai terlalu masak!
5. Akhir sekali masukkan kicap sesedap rasa anda. Gaulkan ia dengan telur dan ia siap untuk dimakan!

P/s : It might be simple, but it is sincerely from the bottom of my heart. Ok nenek, ila dah masakkan telur kicap, nenek jangan garang-garang lagi ea..hehe..

4 comments:

dya ilham said...

alololo..how sweetttt!!!!

resepi paling cool kat alam semesta! hehehehe =)

Ila Aqilah said...

haha..yeah! simple tp sedap wo! pasti nak lagi..

zura said...

baca sekali macam sedap. baca dua kali eh macam penah dengar. baca tiga kali hmm mmg ni resipi fav kalau dah tade sangat lauk kat rumah pun. hahah :P
nape tak letak gambar? i hope tak horror. :P

Ila Aqilah said...

haha..zura, thanx sbb sampai 3 kali anda membaca post ni..tahniah! jgn risau zura, x horror pun..cume mls nak tangkap gambar..haha..