Followers

Saturday, December 25, 2010

Kain Pertama

Lagi hasilnya..



Setelah belajar jahit baju kurung,
maka haruslah saya meneruskan sesi pembelajaran
dengan belajar jahit kainnya pula.

So far, jahit kain boleh la.
Tak banyak nak gunting-gunting 
macam gunting kain untuk baju.
Tapi masih ada part-part yang agak merumitkan.
Adat orang baru nak belajar.

Menjahit memerlukan ketelitian yang sangat tinggi.
Mak cik saya merangkap guru jahit saya pesan,

"kalau tak ada minat jangan belajar jahit,
buang masa orang mengajar je."

Jadi bila ada minat, perkara-perkara lain datang dengan sendirinya.

=)

P/s : Minat tak jadi cikgu?

6 comments:

mira mir said...

besnya! sy nk blaja menjahit gak, tringin
ps/ lwa gler header...... nak....

Ila Aqilah said...

mira belajarla,
nanti bosan2 kat auckland bleh menjahit..hehe

thee..thanx, header org baru belajar..huhu

Nurul Hidayah Isnin said...

good job qilah!
jgn jd mcm aku..bljr separuh jalan je..
mmg betul, bljr kne ada minat..
hehe..

Ila Aqilah said...

dekyah, bukan ko dah menguasai ke kemahiran menjahit?
oh..baik teacher dekyah..hehe

sYu's RaMLi said...

boleh tempah kak qilah la nih..ahahhaa....
p/s: sy dtg follow..

Ila Aqilah said...

syu ngan aen mmg tak takut rugi kain lah ni..hehe..
ya, akak dengar awak follow..already follow awak gak =)