Followers

Tuesday, January 10, 2012

Karma

Assalammualaikum & Salam Sejahtera

Karma atau kata lainnya kerama,kutuk atau sumpah membawa maksud semua perbuatan manusia sewaktu hidupnya di dunia.

Kalau menurut kefahaman agama hindu, hukum karma berkaitan kelakuan manusia semasa hidup dan kelahiran semula selepas mati. Kelahiran ini bergantung karma mereka iaitu sama ada baik atau buruk. Kesimpulannya ia lebih kepada pembalasan atas setiap perlakuan mereka.

Hmm, sebenarnya saya bukan nak bercerita perihal pembalasan karma ni secara terperinci, tapi saya nak kongsi cerita tentang drama bersiri yang tajuk dia Karma. Hehe. Pengenalan bukan main panjang lebar lagi kan? Anggaplah ia sebagai input tambahan eh. 

Okies, siapa yang tak pernah mengikuti cerita ni? 


Jangan risau, kalian-kalian semua masih boleh menonton cerita ni dari awal dekat Malaymoviesfull ni.

Secara ringkasnya, drama bersiri ini mengisahkan Tan Sri Fahrul lakonan Dato' Ahmad Tarmimi bertemu dan bercinta dengan Karmilla lakonan Fauziah Ghous. Mereka melangsungkan perkahwinan setelah mendapat izin isteri pertama Tan Sri Fahrul, Waheeda lakonan Ziela Jalil. Tapi mahligai yang dibina tidak bahagia. Banyak dugaan yang melanda perkahwinan Karmilla dan Tan Sri. Pendek cerita mereka memang tak bahagialah. Ini semua sudah dirancang dan ia dirancang oleh Waheeda, isteri pertama Tan Sri.

Pelik kan? Kan Waheeda dah izinkan mereka berkahwin tapi still merancang untuk memusnahkan rumahtangga madu dia. Sehinggakan Tan Sri Fahrul Meninggal dunia pun dia masih tidak berpuas hati dan berterusan ingin memusnahkan hidup Karmilla. Mungkinlah, siapa tahan dimadukan. Huhu.

Siapa yang akan menerima karma yang buruk? Cewah. Zaaaas! Kita layan cerita ni eh? Hari ini episod last tau. 

*penampilan Fauziah Ghous bertudung, cantik sangat!*

*Ada abang Aaron Aziz gak tau! Ekeke.*

Selamat menonton! 

milkbottleemoticon

2 comments:

DOMU-KON said...

first time dgr citer tu..huwahuwa

Ila Aqilah said...

misz domu takpe-takpe..hehe..jom tengok online..