Followers

Tuesday, January 10, 2012

Debaran Berakhir

Assalammualaikum & Salam Sejahtera

Debaran Berakhir! Tajuk entri ni kesinambungan entri Berdebar ni. Hehe. Hari Isnin dah pun berlalu dan Alhamdulillah apa yang dinantikan benar-benar berlaku.


Bakal guru PISMP ambilan Januari 2008 lepasan IPG selamat mengetahui penempatan masing-masing dan saya termasuk dalam kalangan mereka. Tahniah semua! 

Saya ditempatkan di Sarawak. Sangat nervous ok. Tapi bila tahu rakan-rakan sekelas majoriti ditempatkan di sini ok lah. Kurang sikit nervous. Mak ayah pun dah boleh terima walaupun pada awalnya sangat kelam kabut. Hehe. Mak ayah, terima kasih!

Rata-ratanya, mereka yang opsyen Matematik ke Sarawak. Mungkin sana kurang benar cikgu Matematik. Kadang cemburu gak kat mereka yang dapat balik negeri sendiri. Hehe. Takpelah kan. Rezeki.

Apa pun, saya percaya ada hikmahnya. Semoga yang baik-baik untuk kita.

Good luck kawan-kawan especially classmates saya. Berkampunglah kita kat Sarawak eh. Thee.

*berjoget untuk pujuk hati*
P/s : Psssttt..hati ni haru biru.



35 comments:

Myra Jay said...

Tahniah ye..
Takpe berbakti di negara orang dulu ok:)

DOMU-KON said...

selamat pagi cekgu!...

ceria2 tau.. peace no war

Cikpuan rara said...

adik ipar rara pon kat sana.gud luck ila.moga sume lancar.

Juliet_iRa~" said...

ila!!

awk opsyen m3 ke?

xpe dear..rmai2 xpe..jgn sorang2..heee

be strong!!

Puan Seri said...

qilah..xpe family aten pon merantau ke srwak..nnti aten bg alamat ye,kt sibu.bole pegi tido rumah :)

fareha said...

wah!!! sarawak. jau tu. takpe2, insyaallah itu yang terbaqik. nanti update eh dpt daerah mane.

Ila Aqilah said...

MJ tima kasih..hehe..
tu lah merantau dulu kan? thee

Ila Aqilah said...

misz domu..pagi! haha
ceria-ceria lah ni..

Ila Aqilah said...

rara thanx :)
amiiiin..mintak dipermudahkan semua..

Ila Aqilah said...

ira, a'ah..ila opsyen math
hehe..thanx ira..nervous sangat ni!
wakaka.

Ila Aqilah said...

aten ye ke?
boleh lah nanti roger-roger eh?
hehe..thanx :)))

Ila Aqilah said...

fareha tu lah..mungkin terbaik kan kat sana..
hehe..risau gak lah..

Cikgu Ma said...

salam..tahniah...waa, sarawak...meh la kawan ngn jd org sarawak..hehe...

http://qurratulain-pagaremas.blogspot.com/2012/01/widget-yang-tak-hidup.html

sizuka[Izzati] said...

kak qilahhhhhhh, bertabah ea.nanti boleh jenjalan sarawak :)

Ila Aqilah said...

cikgu ma..haha..itulah nak jadi orang sarawak lah ni.

Ila Aqilah said...

izzati masih tengah bertabah ni..thee
takut tak sempat nak jalan-jalan je..isk.

Mihevoli said...

kak qila, tahniah! sarawak tu best tau, bnyk tmpt cntik2. nnt jln lupa jln2 kat miri.hihi

sYu's RaMLi said...

tahniah kak qila! kawen la dulu sblom gi sarawak..ehhe...

Ila Aqilah said...

fatin thanx :)
hihi..okies, pasni akak roger fatin mana-mana tempat best eh?

Ila Aqilah said...

syu amboi..haha
sabar naa..

ReDiculousLy said...

Tahniah qila....selamat berposting...nanti bleh la jd tourist guider akak kt sarawak ek...hehe

LiLy @ MumMyQiStInA said...

Tahniah Ila..
Moga dipermudahkan segalanye..^^

Athalia Abdul Ghapar @ kawat berduri said...

Alhamdulillah... Tahniah Qila... Semoga nie permulaan utk sesuatu yg lebih baik... Aku doakan korg selamat sentiase disane... Laut bukan pemisah persahabatan kite... :)

rahman said...

all the best ..air asia kan ada, tiap tiap bulan boleh balik :)

Mihevoli said...

hehe...taman rekreasi dia cntik2 & bersih.. jgn lupe post kt blog ye cerita kt sana..

Juliet_iRa~" said...

xpe dear,..hee ni slh 1 cbrn awk..hee..smoga awk kuat!nt awk update blog tau..hee..sy akan mengikuti cerita awk di sanaa..

smoga awk selamat sampai n jalankan tugas dengan baik..sy doakan y terbaikkkkkkk!:)

be strong dear..ada hikmahnya..boleh simpan duit byk2..heeee

Ila Aqilah said...
This comment has been removed by the author.
Ila Aqilah said...

kak elly tima kasih :)

boleh-boleh! nak datang roger-roger eh? meriah sikit sarawak..hehe

Ila Aqilah said...

kak lily..amiiiin :)

Ila Aqilah said...

atha, tak maulah buat ayat sedih-sedih ni..kat rumah ni dah semua habis touching dah ni..wahaha

Ila Aqilah said...

rahman tu lah..haha
tunggu duit gaji lah gitu..

Ila Aqilah said...

fatin ye ke?
nanti akak update-update eh? hehe

Ila Aqilah said...

ira...tima kasih banyak-banyak :))))

ila cuba sehabis baik positifkan diri dengan buat muka mata duitan..hahaha

tapi tulah sayang nak tinggalkan family..isk..

Juliet_iRa~" said...

xpela ila..ira pon sedih..jom la sm2 sedih..hee

memang ni cabaran buat kita..harapnya kita sama2 tabah..ira dengan kesesakan bandar..ila dgn kejauhan dr keluarga..

sm2 usaha k!

Niena Sofea said...

salam kak , ada tdung syria tu .. available bila2 je .. klau akk nk , boleh la cntct Niena ye .. =)