Followers

Monday, April 18, 2011

Present or Parent


Assalammualaikum
Salam Sejahtera

Sewaktu mengajar Bahasa Inggeris di dalam kelas 5G.

Teacher : Now, I will read the story first and then you'll repeat after me.

Tengok, muka masing-masing, terkebil-kebil.

Teacher : Do you understand?

Kids : Yes!

Teacher : (hmm..yes kan saja)

Seperti yang dinyatakan sebelum ni, cikgu pun mulalah membaca cerita dengan penuh semangat dan murid-murid ikut. Kelihatan ada anak muridnya yang sedang berangan. 

Teacher : (oh, tak fokus!)

Cikgu berhenti membaca tiba-tiba. Semua senyap.

Teacher : If you all read well, I'll give you present.

Kid : Wei, baca betul-betul lah! Nanti mak ayah kita nak datang!
(penuh semangat murid ni tegur kawan-kawan dia)

Teacher : Hmm..

Tak tahu nak respon macam mana, tapi dalam hati senyum girang wei.



P/s : Kanak-kanak, kamu sangat comel!

11 comments:

~An-nur~ said...

haha,haha, budak2 tu homesick la tu, blajaq pon ingat mak ayah;)
cikguuuu qilah baekkk;)

a-En said...

hahahahahha.
adoi,

Ila Aqilah said...

teacher izaty..haha..bagus kan budak-budak ni..
belajar ingat mak ayah..
hahaha

Ila Aqilah said...

ain..adooooi..hehe

koala comel said...
This comment has been removed by a blog administrator.
koala comel said...

teacher : once upon a time...
murid : once upon a time...
teacher : noo..i read u listen...once upon a time...
murid : once upon a time...
Teacher : NOOOO! i REEEAD U LISSSTENN!!

mmg klakar ajar dak2 ni doh !!!hahahaha

piss piss...delete yg sblm ni... :D

Ila Aqilah said...

haha..penat ko ulang arahan itu, siap dengan ekpresi muka sekali tu..haha..
kelakar kan?

pisss pisss dah delete..
semangat benau sampai 2 komen.. hehe

Jalak Lenteng said...

hahaha..yes.....they r.....

Ila Aqilah said...

haha..yes, here come the real teacher!

Azam Sad said...

haha..lawak-lawak...:)
mungkin teacher dia yang salah sebut kot??...hehe

Ila Aqilah said...

haha..a'ah kan!
ntah2 teacher dia salah sebut..haha