Followers

Saturday, April 9, 2011

Muslihat Mereka

Di suatu petang yang hening, 4 sekawan guru perempuan pulang dari suatu tempat. 4 sekawan ini diberi gelaran Peah, Bedah, Tipah dan Jenab. Peah memulakan perbualan.

Peah : Kalau korang dah ada anak, korang nak ngajar anak korang sendiri ke kat sekolah nanti?

Bedah : Hmm...tengoklah dulu, tak fikir lagilah.

Peah : Mana boleh tak fikir! kita kena fikir dari sekarang. Ini soal masa depan!
(bukan main semangat dia cakap, sambil tangan dia di bahu)

Jenab : Hmm..Peah, ikut pengalaman ko macam mana? Mak ko ajar tak ko kat sekolah dulu?

Peah : Tak merasalah, sebab mak tak sempat ngajar Peah dah pindah sekolah.

Tipah : Rasanya better bawa anak kita ikut pergi sekolah kita. Kita boleh kawal sikit perangai anak kita.

Peah : Tak pun kita hantar anak kita pergi sekolah ayah dia. Haha
(sambil gelak keji)

Tipah : A'ah kan! Boleh dia tolong tengok sekali perangai ayah dia.

Jenab : Tengok ayah dia kawan siapa. Perempuan ke lelaki.

Bedah : Tengok sikit ayah dia menggatal ke tidak. Haha

Tipah : Seriuslah, kita patut hantar anak kita pergi sekolah ayah dia. Ok?

4 sekawan ini diam seketika dan memikirkan jawapan kepada persoalan tadi dengan seriusnya. Setelah beberapa minit, mereka gelak besar. Sambil gelak, mereka membuat perjanjian 10 tahun akan datang untuk melihat siapa yang akan melaksanakan cadangan yang sangat bernas ini.

Sesiapa yang setuju cadangan ini, boleh ikut Usop eh. Hehe.



P/s : Cerita ini hanya rekaan semata-mata ;)

6 comments:

yaa_fieza said...

i like!!!hahahahahaha
idea yg sungguh baik...tp mcm compem psngn cikgu..keh3

Azam Sad said...

hahah...bgus ye..dh pkir dh prkara akn dtg tu...nama2 tu nma sebenar ke bkn sebenar ek?..haha..erm,nmpk mcm bkal kahwin ngn cegu jugak je...

Ila Aqilah said...

fieza, kalau kes mcm ni mmg harus pasangannya juga seorang guru..hehe

Ila Aqilah said...

azam, nama tu hanya nama samaran je ye..haha..kalau kes macam ni mmg nak kena kawen dgn bakal cikgu..;)

danial said...

ksian apad nnti

Ila Aqilah said...

ish, ini tiada kaitan dgn yg hiduplah..hehe