Followers

Thursday, August 12, 2010

Final Observes, Done!

      Hari ini umpama hari terakhir saya berpraktikal. Ok, highlight word umpama disitu. Umpama sahaja. Hakikatnya, saya ada lagi seminggu atau lebih tepat tak sampai seminggu pun. Kemudian, selamat tinggal Sek.Keb. Taman Damai Jaya.


      Apa yang menyebabkan saya berkata umpama hari terakhir saya berpraktikal ialah saya sudah selesai dicerap (bak kata ayah) atau kata nama lainnya di observe oleh pensyarah dan guru pembimbing. Minggu yang saya rasakan entah boleh dilalui atau tidak telah selamat saya lalui. Mana taknya, dalam minggu ini ada 2 kali final observe, satu untuk subjek minor, Pend.Jasmani dan satu lagi untuk subjek major,Matematik. Dengan keadaan diri yang kurang sihat ini memang menambahkan lagi rasa kurang keyakinan diri.

     Tapi alhamdulillah, semuanya telah selesai. Markah atau gred yang tinggi bukan matlamat saya tetapi pengalaman bersama murid-murid yang pelbagai karenah ini yang dicari. Saya tak bagus tetapi saya belajar dan masih belajar untuk menjadi bagus.

      Terima kasih En.Azhari dan En.Hisham selaku pensyarah pembimbing yang banyak membantu saya dan partner saya, Syahira Shukri. Tunjuk ajar dan tips yang diberikan banyak membantu kami.

     Apa yang saya nak kongsikan di sini ialah, saya sangat lega. Akhirnya 2 bulan praktikal ini hampir berlalu. Saya akan cuba buat yang lebih baik untuk praktikal semester hadapan kelak.

P/s : Cepat sungguh waktu berlalu. Subhanallah.

2 comments:

Nurul Hidayah Isnin said...

congratz for the final observe..
so jealous when heard that..

but for me..the battle had just began..
haha..wish me luck..

Ila Aqilah said...

haha..gudluck dekyah..
i know u can do better than me babeh! yeah! let's start ure engine..vrooommm..