Followers

Monday, May 31, 2010

Satu Hari Perjalanan

Selesai! Perkara yang disesali  sudah selesai. Alhamdulillah. Bertolak dari rumah pukul 9.30 pagi, mak hantar sampai Yong Peng. Pukul 10 pagi (tak tepat pun), Apad jemput maka bermulalah perjalanan kami merentasi highway ke Johor Bharu. 

Sesampai di kampus, terus menyiapkan perkara yang sepatutnya sudah boleh siap sebelum bercuti lagi. Antaranya :
  1. Mengosongkan bilik
  2. Hantar assignment Mr.Chew 
  3. Pergi unit praktikum, confirmkan sekolah dan pensyarahnya
  4. Beli buku rekod mengajar, 6 buah.
Ok, semua sudah selesai! Ingatkan nak terus balik rumah. Tiba-tiba, mesej sampai :

 Qilah, dak2 ni ajak g dnga cty mall.ko nak g x?

Erk, danga? hmm..tengok jam..lantasku reply mesej tersebut.

Ko ktne? Dah siap? Qla ok je.

Maka kami menyambung perjalanan kami ke Danga City Mall. Tak perlu tanya di mana gerangan 'dak2 ni', kami terus gerak naik tempat karoke. Haha. Memang 'port' mereka kalau dekat sini. Malek, Farouk, Dekyah, Apong, Wan, Hakim, Syafiq dan ahli keluarga baru Bacarz..Affini..Sempat saya habiskan masa dengan mereka. Tema kali ini, memperkenalkan keluarga Bacar yang baru. Hehe. Sweet!

Selesai menghabiskan masa bersama mereka, lepas maghrib..JGF! Start your engine! Perjalanan pulang ke kampung bermula. Pukul 9.40 malam kami sampai, ayah dah ada tunggu depan kedai kasut. Sempat mereka berborak kejap. Ting Tang Ting Tang Alexander! Dah habis borak? Ok jom ayah balik rumah! 

Sekarang selamat ada dalam rumah dan post kali ini berjaya dipublish malam ini gak. Oyea! 

P/s : sesuatu telah terjadi, betul ke tidak? tapi saya suka!

4 comments:

dya ilham said...

haa...ape tu :p

Ila Aqilah said...

haha..apa yg terjadi eh? biarlah rahsia antara kami..gagaga..gel!

malekabdillah said...

ha dah luahkan ke? baguslah. tahniah.

Ila Aqilah said...

apa bendanye malek..alah..