Followers

Saturday, August 13, 2011

Kabin Kami Banjirlah!


Assalammualaikum & Salam Sejahtera

Pada satu hari yang sejuk, ditemani hujan lebat, bakal-bakal guru Bacarz ini sibuk belajar dalam kabin. Angin kuat bertiup, hujan makin lama makin lebat. Sesi kuliah hampir tamat dan tiba-tiba;

" Eh banjir lah!"

Semua pandang ke luar tingkap kabin.


Punya lah khusyuk, fokus belajar sampai tak sedar air dah naik. Tinggi gak tahap fokus kami kan? Ekeke. Longkang pun dah tak perasan mana satu tau. 

Paling teruja tengok pensyarah-pensyarah kami kongsi satu payung. Sweet gitu! Thee.


Sepanjang 5 tahun setengah kami belajar kat sini, baru hari ni kami merasa redah banjir. Kami kata, ini kenangan manis yang boleh kami kenang lepas habis belajar kelak. 





Dah macam kanak-kanak ribena dah masing-masing. Terima kasih Allah limpahkan hujan. Setiap yang berlaku pasti ada hikmah :)

P/s : Comel lah doodle-doodle blogger!

9 comments:

Ihsan Arifin said...

bestnye banjir ;)

fareha said...

eh, banjir! mcm seronok je. ni mesti banjir sbb sistem saluran tak berfungsi ni

Syazwani Amira said...

bestnye mndi ujan hehe ;p

Ila Aqilah said...

ihsan banjir-banjir kecik cam ni bestlah buat main..hehe

Ila Aqilah said...

fareha, a'ah! sistem saluran sempit benau..tapi hujan memang sangat lebat hari tu tau..huhu

Ila Aqilah said...

wani, best sekali sekala redah hujan cam ni..thee :)

yayath said...

hehe...bestnye banjir..

fb..yath tag fb untuk 1 ga:)

http://qasehhumayrayathafiz.blogspot.com/2011/08/first-giveaway-by-amalina-athman.html

chemie said...

qila..nanti korang mesti miss giler saat2 banjir camni..=)
so..enjoy da moment~

Niena Pengembara Ilahi said...

lama sudah xmain banjir