Followers

Thursday, December 31, 2009

Home Alone

Pagi ni saya ditinggalkan keseorangan di rumah.
Mak ada mesyuarat di sekolah.
Ayah hantar nenek ke klinik dan 2 lagi adikku ikut sama.
Since I was alone, I had to do all the household chores..yaiy!
Luckily ada radio yang setia memperdengarkan lagu-lagunya.

Sambil buat kerja-kerja rumah ni, terasa seperti ada something yang kurang.
Selepas semua selesai baruku perasan apa yang kurang.
2 jam tidak bercakap.
Padanla rahang mulut ni rasa cam kaku je..haha..

P/s : Since I am talkative, i'm not used with it.

Wednesday, December 30, 2009

Less than a Week!

I only have less than a week to :

# eat mummy's cooking
# sleeep early
# watch television anytime
# serve internet anytime
# play games happily
# spend time with family!

After that, will going back to 'second home'.
Arrgggghhh! Can I hope there will be never ending of a holiday??
(of course I can't..huhu)

P/s : I love my holiday!

Monday, December 28, 2009

Mimpi Khalid Ar Rib'I

Seorang ulama’ tasauf Khalid Ar Rib’i berkata, ketika beliau masuk ke masjid, terdapat beberapa orang yang sedang membicarakan keburukan orang maka beliau pun menegur mereka dan mereka pun berhenti berbicara. Tetapi tidak lama selepas itu mereka berbicara tentang keburukan orang yang lain pula. Khalid Ar Rib’i yang kembali ke arah mereka turut sekali menuruti perbicaraan itu.

Pada malamnya, Khalid Ar Rib’I bermimpi bahawa beliau didatangi seorang yang hitam membawa talam berisi daging babi lalu berkata; “ Makanlah”, Khalid Ar Rib’I menjawab; “ Saya disuruh makan daging babi? Demi Allah saya tidak akan memakannya.” “Engkau telah makan yang lebih keji dari ini!” Orang itu membentak lalu dipaksanya daging babi itu ke dalam mulut beliau sampai beliau terjaga.

Kesan daripada mimpi tersebut, Khalid Ar Rib’I berasa setiap makanan yang dimakan terasa-rasa bau busuknya babi itu dalam mulutnya. Sejak itu, Khalid Ar Rib’I tidak ingin memperkatakan keburukan serta mengumpat orang lain.

P/s : Baca surah al-Humazah, mereka yang mengumpat akan dimasukkan ke dalam neraka al-Hutamah di mana apinya menyala-nyala terus membakar jantung hatinya. Kemudiannya pintu neraka ini akan ditutup rapat mengurung mereka di dalam yang terikat pada batang-batang palang yang panjang melintang.

Majlis Bertunang Sepupuku


she looks so beatiful..right?

Pada tanggal 26/12, sepupuku, Syazana Abd. Lajis selamat menjadi tunangan orang. Alhamdulillah majlis pertunangannya berjalan dengan lancar. Tahniah Kak Zana!

Apa yang menarik tentang majlis pertunangan ini ialah ayahku. Ayah telah dilantik sebagai wakil bagi pihak perempuan merangkap sebagai ketua majlis pertunangan ini (siap ada perlantikan..hehe).


my dad is wearing ketayap putih..


Sememangnya ayah boleh dikatakan kurang pengalaman dalam bab-bab ini. Pengalaman dia bertunang pun sekali je.Malam sebelum majlis pertunangan ini, dia sibuk atau lebih tepat buat-buat sibuk mengarang pantun. Kononnya nak ikut adat 100%. Pantun-pantunnya buat kami sekeluarga pecah perut nak gelak.Antaranya :

Gunung daik bercabang tiga,
Masak sebiji di atas peti..

(memandangkan dia menggabungkan 2 pantun yang berbeza, dia tidak dapat menghabiskan pantun ni..hehe..)

Dari Tongkang ke Sepakat,
Ayuh kita berpakat!

(ada ala-ala pantun Jarjit dalam Upin Ipin tak?)

Ada banyak lagi pantun ayah main suka hati dia karang, tapi majlis sebenarnya mereka tak berbalas pantun pun.

P/s : Mungkinkah ayah akan guna pantun ini time Ila tunang???..huhu..

Monday, December 21, 2009

Two is Better than One

I love this song..so sweet!
and I like the video clip..
and I was called to share it with u all..
Enjoy it!

video

P/s : I'm thinking two is better than one..

She still STRONG

The best word to describe my grandmother is STRONG. She is already 82 years old but she is capable to take care of herself, her properties, her chickens and others..



She is a STRONG-MINDED person

She also has a STRONG-POINT in cooking.

She is STRONG-WILLED in wanting something.

She seems has all the strong 'things'. Actually not because..

She do not drink STRONG DRINK

She never use STRONG LANGUAGE

She do not has any STRONGROOM or STRONGBOX to keep her jeweleries or money.
(if she wants to keep it, I can be her strongroom or strongbox..hehe)

P/s : Am I strong enough to be like her??

Sunday, December 20, 2009

Thank You

'Thank You' is a magic spell that can give a satisfaction towards the giver and the receiver. William Artur Ward said ; 'Feeling gratitude and not expressing it is like wrapping a present and not giving it'.

I do feeling it. So, I want to take this opportunity to show my gratitude towards my helpful friends..*dya,malek,ira*..Thank you guys! Thank you for helping me in writing and editing this blog. This is my first time and I really need a guidance and here they are!




P/S : my helpful friends have a blog too!

Saturday, December 19, 2009

Let get starting!

I'm starting writing in my blog..
(mestila..x kan tulis kat blog org lain..hehe)
I'll write anything that just fly into my mind
and of course it'll be my pleasure if u all do want to be my followers..
Lot of thanks!

P/S : I'm not good at writing..huhu..